Po co?
To, że posiedliśmy umiejętność mówienia, nie znaczy, że potrafimy się komunikować.
To trudna sztuka. Warto zadbać o rozwój tej kompetencji:
- Po to, by świadomie się komunikować uwzględniając poszanowanie cudzych wartości i
własne potrzeby. - Po to, by mówić otwarcie, szczerze równocześnie dbając o pozytywną reakcję swojego otoczenia prywatnego i biznesowego.
- Po to, by mówić jasno czego oczekujesz od innych i być wysłuchanym.
Warto umieć mówić o swoich potrzebach, oczekiwaniach wobec pracowników, podwładnych, kolegów z pracy:
CELEM komunikacji w biznesie jest mówienie nie tego, co się myśli lecz tego, czego oczekujemy od innych. Często w życiu polegamy na założeniach, wiele rzeczy zakładamy, że ktoś wie lub się domyśli czego od niego oczekujemy.
Niczego nie oczekuj, wszystkiego się spodziewaj.
Komunikacja to nie tylko słowa. To może być na przykład prezentacja.
Zazwyczaj słowa: „a teraz pokażę Państwu prezentację” wywołują u klienta/współpracowników itp. palpitację serca, alergię, syndrom nieustającego ziewania. Dzieje się tak, bo zazwyczaj prezentacja kojarzy się z czymś nudnym, za długim, beznadziejnym i źle zrobionym, ale tak być nie musi.
Po to, by coś zaprezentować: osobę, firmę, produkt, zdjęcia z wakacji itp. I zrobić to dobrze, czyli pamiętać o celu, jaki przyświeca prezentacji przy zachowaniu jakości i utrzymania uwagi osób, którym owa prezentacja jest dedykowana.
CEL: Pamiętaj, że prezentacja nie jest celem samym w sobie. Może to i śmieszne, ale zdarzają się ludzie, którzy odpowiadają, że muszą zrobić prezentację, no bo muszą zrobić prezentację :).
Celem może być np. wstęp do dyskusji, część wykładu naukowego lub jego uzupełnienie czy po prostu samoistny pokaz.
Komunikacja to nie tylko słowa. To może być na przykład prezentacja. To cały Ty i Twoje funkcjonowanie w otaczającej Cię rzeczywistości, to także Twój wizerunek, sposób wysławiania się, ubierania, Twoje CV i Twoja obecność w sieci.
Spokojnie, z tego też szkolimy.
Dla kogo?
- Dla tych, co chcą mówić otwarcie i egzekwować realizację potrzeb biznesowych i własnych – w komfortowy – także dla innych sposób.
- Dla tych, którzy chcą się świadomie komunikować.
- Dla tych, którzy chcą się pozbyć uczucia przymusu, by w pewnych sytuacjach zachować się w określony sposób – niekoniecznie zgodny z samym sobą.
- Dla tych, którzy zamierzają lub już tworzą prezentację, ale nie do końca im to wychodzi i chcą się nauczyć, jak ją zrobić i poprowadzić ją skutecznie – zaskoczyć, zadziwić lub zainteresować, czyli osiągnąć zamierzony efekt.
- Dla tych, którzy wiedzą, że na dobrą prezentację składa się nie tylko jakość użytych zdjęć, ale treść, sposób przekazania, sylwetka prezentera, czyli ma to wpływ szereg różnych czynników.
Program
Komunikacja dla menedżera: kompleksowa wiedza na temat komunikacji z pracownikami, jak z nimi rozmawiać, by przy dobrych relacjach osiągać dobre rezultaty przy efektywnym wykorzystaniu wszelkich zasobów.
Szkolenia z komunikacji mogą przybierać różną formę i zakres, zazwyczaj są to:
- Sztuka świadomej komunikacji
- Asertywność – jak pozostać człowiekiem?
- Erystyka – jak się nie komunikować i jak sobie z nią radzić
- Techniki negocjacyjne
- Sztuka dobrej prezentacji
-
Komunikacja w pracy
-
Komunikacja z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
Regulamin
REGULAMIN UCZESTNICTWA W SZKOLENIU
- Organizatorem szkoleń jest VESTI Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, NIP: 6783149654, zwaną dalej VESTI.
- Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, obiad i przerwy kawowe, imienny certyfikat udziału w szkoleniu. VESTI nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania na czas szkolenia.
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do VESTI wypełnionego formularza zgłoszenia (on-line, pocztą elektroniczną lub faksem) oraz opłacenie udziału w szkoleniu najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Po upływie tego terminu zgłoszenie chęci udziału w szkoleniu jest dopuszczalne po uprzednim telefonicznym potwierdzeniu takiej możliwości przez VESTI. Przesłanie do VESTI wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa w szkoleniach otwartych oraz z zawarciem prawnie wiążącej umowy pomiędzy VESTI a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
- O możliwości udziału w szkoleniu decyduje kolejność w pełni opłaconych zgłoszeń.
- VESTI zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia, jeżeli lista uczestników w danym terminie szkolenia będzie już zamknięta oraz w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
- VESTI zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
- Najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia, VESTI prześle na wskazany adres poczty elektronicznej do osoby, która zgłosiła chęć udziału w szkoleniu, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
- W przypadkach określonych w punkcie 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem opłaty za szkolenie zostaną zwrócone na wskazany numer bankowy niezwłocznie po przekazaniu uczestnikowi informacji o odwołaniu lub zmianie terminu szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
- Płatność za udział w szkoleniu powinna wpłynąć na wskazany na formularzu zgłoszenia rachunek bankowy najpóźniej na 7 dni przed terminem szkolenia.
- VESTI zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy w przypadku jeżeli płatność za szkolenie nie zostanie zaksięgowana na rachunku bankowym VESTI w terminie wskazanym w punkcie 9.
- Faktura VAT za szkolenie zostanie wystawiona w ciągu 7 dni od daty otrzymania zapłaty za szkolenie. Faktura zostanie przesłana pocztą na adres wskazany w formularzu zgłoszenia lub zostanie doręczona uczestnikowi w trakcie szkolenia.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 14 lub więcej dni przed terminem szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych dla uczestnika, pod warunkiem że uczestnik prześle informację o rezygnacji z udziału w szkoleniu drogą faksową lub za pomocą potwierdzonej wiadomości e-mail na adres biuro@vesti.krakow.pl. Wiążąca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji ze szkolenia do VESTI. W takim przypadku uczestnikowi (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmie (w przypadku osób prawnych) przysługuje zwrot wcześniej uiszczonej opłaty w całości.
- W przypadku zgłoszenia rezygnacji ze szkolenia na mniej niż 14 dnia i nie później niż na 7 dni przed terminem szkolenia, VESTI zastrzega sobie prawo wystawienia noty obciążeniowej w wysokości 50% ceny szkolenia tytułem kary umownej.
- W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na krócej niż 7 dni przed terminem szkolenia wniesiona opłata nie podlega zwrotowi.
- VESTI zastrzega sobie prawo do potrącenia kwot kar umownych od kwoty wcześniej uiszczonej tytułem zapłaty za szkolenie.
- Nieobecność na szkoleniu w potwierdzonym terminie nie stanowi podstawy do zwrotu opłaty za szkolenie.
- VESTI nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści w związku z uczestnictwem lub nie w szkoleniu organizowanym przez VESTI.
- VESTI rozpatruje pisemne reklamacje dotyczące szkoleń złożone w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia.