Co to?
Każdy proces szkoleniowy rozpoczynam od dokładnej analizy potrzeb firmy, po to, aby odpowiednio dopasować metody rozwojowe, do rzeczywistych potrzeb Ciebie i Twoich pracowników.
Szkolenia mają wypełniać luki kompetencyjne, zaistniałe w rzeczywistości organizacji. Mają być etapem w całym dużym procesie rozwojowym.
Szkolenia projektuję w oparciu o autorskie modele, które są wynikiem studium przypadku w dokonanej wcześniej diagnozie.
Wykorzystuję specyfikę branży, język klienta oraz „case study” z rzeczywistości uczestników szkolenia.
Będąc coachem, na sali szkoleniowej, korzystam z metod coachingowych.
Obszary, z których prowadzę szkolenia:
- Budowanie kultury coachingowej w organizacji
- Manager coachem
- Narzędzia coachingowe w pracy z zespołem
- Budowanie zespołu
- Zaawansowane techniki sprzedaży
- Motywacja w zespole
- Komunikacja w zespole
Jako trener coachingu pomagam managerom wykorzystywać techniki coachingowe w kierowaniu i motywowaniu zespołu. Prowadzę coachingi grupowe i zespołowe w organizacjach, które podnoszą efektywność zespołów zarówno zadaniową jak i relacyjną.
Jedyne szkolenia indywidualne w Polsce łączące metodę szkoleniową z coachingiem.
Szkolenia dają niesamowite rezultaty ze względu na indywidualne podejście do każdego klienta, zastosowanie szytych na miarę narzędzi oraz metody coachingowej, która nastawiona jest na maksymalizację potencjału tkwiącego w danej osobie.
Dzięki zastosowaniu takiej formy pracy nad sobą uczysz się tego, czego chcesz, w trybie jakim chcesz i w tempie dostosowanym do Ciebie. Trener towarzyszy Ci w drodze rozwoju, wspiera Cię, dostarcza odpowiedniej wiedzy. Ty zaś decydujesz, jak tę wiedzę wykorzystasz, na co chcesz, by położono nacisk i na jakiego typu przypadkach chcesz ją przećwiczyć.
Dla kogo?
- Dla tych, dla których czas ma znaczenie, jego wartościowe i maksymalne wykorzystanie.
- Osób, które cenią sobie indywidualne podejście.
- Dla wszystkich dla których czas, to pieniądz.
- Będą cennym doświadczeniem dla osób, których otoczenie/środowisko pracy jest specyficzne/inne lub po prostu chcą ćwiczyć zdobywaną wiedzę i umiejętności na określonych przez siebie przypadkach.
Korzyści
- Indywidualny tok szkolenia dostosowany do Twojego tempa życia/pracy/przyswajania wiedzy.
- Tempo pracy połączone z Twoimi efektami.
- Podejście pozwalające na maksymalizację tkwiącego w Tobie potencjału.
- Bazowanie na tym, co już wiesz i dokładanie do tego nowych cegiełek.
Wynik
Wynik, jaki osiągniesz, to nabycie doświadczenia połączonego z ugruntowaną wiedzą i jej zastosowaniem w praktyce dostosowane do Twojej osobowości, otoczenia i możliwości wykorzystania w dowolnej, wybranej przez Ciebie sytuacji !!!
Proces
Większość osób zastanawiających się nad zaangażowaniem w innowacyjne szkolenie indywidualne odczuwa podekscytowanie, ale i niepewność, co do przebiegu całego procesu i poszczególnych etapów. Mam nadzieję, że zamieszczone poniżej informacje pomogą rozwiać wątpliwości i podjąć trafną dla Ciebie/dla Waszej organizacji decyzję.
Pierwsze spotkanie
Zazwyczaj zaczynam od pierwszego spotkania na żywo, by bliżej się poznać, porozmawiać i zobaczyć czy wzajemnie do siebie pasujemy, czy to do danej osoby, czy do danej organizacji.
Aczkolwiek zdarza mi się też od pierwszego wejrzenia rozmawiać tylko przez komunikatory internetowe, więc nie jest to regułą, by koniecznie zobaczyć się na żywo.
W trakcie takiego spotkania przedstawiam informacje o sobie, skąd się wzięłam i dlaczego, to co robię jest dla mnie ważne.
Dużo opowiadam o tym, czym jest innowacyjne szkolenie indywidualne, jak wygląda proces, ramy organizacyjne, kontrakt oraz odpowiadam na wszystkie Twoje lub organizacji pytania tyczące się tegoż tematu.
Zdarza się, że na pierwszym spotkaniu podpisujemy kontrakt, czyli umowę – gdzie określony jest temat szkolenia, ramy czasowe, zakres odpowiedzialności itp. Jeśli nie, powyższe odbywa się na początku drugiego spotkania.
W przypadku organizacji pierwsze spotkanie może wyglądać nieco inaczej, gdyż zazwyczaj najpierw spotykam się z przedstawicielem organizacji , by poznać oczekiwania i możliwości obu stron, a właściwy kontrakt/umowę podpisuję na drugim spotkaniu.
WAŻNE: gwarantuję, że od naszego pierwszego spotkania wszystkie przekazywane mi przez Ciebie/organizację informacje są poufne.
Drugie spotkanie:
Zaczynamy od podpisania kontraktu. Jeśli mamy to za sobą, to na tym spotkaniu zaczyna się właściwa praca. W trakcie każdej godziny szkoleniowej, to zawsze klient decyduje z czym chce pracować, a coach dba o to, aby utrzymywać kurs w dążeniu do osiągnięcia celów założonych na początku procesu. Każda godzina szkoleniowa jest wartościowa i przynosi wymierne rezultaty.
Zwykle godzina szkoleniowa kończy się ustaleniem działań, które klient planuje wykonać do następnego spotkania.
Czas:
Zazwyczaj proces szkoleniowy zajmuje od 5 do 10 godzin po 60 minut. Spotkania ustalone są w odstępach nie mniej niż tydzień, nie więcej, niż dwa tygodnie. Proces ten może multiplikować się dowolną ilość razy.
Sposób pracy:
Podczas godziny szkoleniowej głównie rozmawiamy, doświadczamy, trener przekazuje wiedzę i uczy, klient wykonuje zadania. Rozmawiamy na tematy bliższe lub dalsze, lecz zawsze mające cel w zasięgu pola widzenia. W trakcie szkolenia, by jak najbardziej zmaksymalizować potencjał klienta i wyzwolić jego kreatywność stosowane są różne metody, głównie zależące od kreatywności trenera. Mogą to być: wizualizacje, filmy, książki, przypowieści, bajki, odgrywanie ról, praca z przestrzenią, z użyciem rekwizytów, wykonywanie grafik/rysunków/kolaży itp.
W trakcie odstępów czasowych pomiędzy godzinami szkoleniowymi klient otrzymuje od trenera zadania do wykonania.
Sukces:
Warunkiem powodzenia szkolenia i osiągnięcia zamierzonego celu jest przede wszystkim: chęć szczera, czyli zaangażowanie Klienta w cały proces.
Sposób kontaktowania się i prowadzenia sesji:
Kontakt z trenerem jest możliwy na kilka sposobów: bezpośredni, telefoniczny, z użyciem komunikatorów internetowych, listowny a także e- mailowy. Szkolenia prowadzę zazwyczaj w trakcie bezpośredniego spotkania i równie często przy użyciu komunikatorów internetowych oraz telefonu.
Zakończenie szkolenia:
Jeśli Klient sobie tego życzy, a zazwyczaj organizacje sobie życzą, szkolenie kończy się raportem przygotowanym przeze mnie zwierającym ogólne informacje o tematyce szkolenia, przebiegu spotkań lub innymi ustalonymi w trakcie pierwszego spotkania.
Wszystkie informacje zawarte w raporcie końcowym są autoryzowane przez osobę uczestniczącą w innowacyjnym szkoleniu indywidualnym.
Tematy
Ze względu na specyfikę pracy, możliwość pracy między godzinami szkoleniowymi, czas na pracę między godzinami szkoleniowymi tematyka szkoleń jest bardzo szeroka.
Są to wszelkie szkolenia związane z szeroko pojętymi potrzebami firmy:
- zarządzanie czasem
- asertywność
- praca w zespole
- autoprezentacja
- sprzedaż
- obsługa klienta
- zarządzanie zmianą
- zarządzanie stresem
- motywacja
- rozwiązywanie konfliktów
- negocjacje
- i inne