Już w trakcie procesu rekrutacyjnego zarówno pracodawcy, jak i poszukujący pracy, mogą zawieść swoje zaufanie. Stąd biorą się negatywne opinie o przedsiębiorstwach umieszczane w sieci
oraz negatywne opinie o całych pokoleniach potencjalnych pracowników. Jak tego uniknąć? Poniżej kilka rad, zarówno dla pracodawców, jak i poszukujących pracy.
Pracodawcy
-
Pamiętajcie o elementarnej zasadzie szacunku dla potencjalnego pracownika, czyli:
-
Gdy umawiacie się na konkretną datę i godzinę rozmowy, to nie odwołujcie spotkania w ostatniej chwili
-
Gdy coś obiecujecie, to dotrzymujcie słowa
-
Zawsze i bez względu na wynik rozmowy rekrutacyjnej udzielcie kandydatowi odpowiedzi dotyczącej wyniku procesu rekrutacyjnego w ustalonym czasie
Kandydaci
-
Wy również pamiętajcie o punktualnym przybyciu na rozmowę kwalifikacyjną.
-
Zabierajcie ze sobą swoje CV i inne dokumenty świadczące i potwierdzające Wasze kompetencje. Nie zawsze rekruter chce je oglądać, niemniej jednak profesjonalnie jest je mieć ze sobą.
-
W CV wpisujcie rzeczy, które naprawdę potraficie. Wielokrotnie spotkałam się z tym, iż ktoś zawyżał swoje umiejętności związane z obsługą danego programu lub znajomością języka obcego. Delikatne działania marketingowe, mające zachęcić pracodawcę do odbycia z Wami rozmowy, są jak najbardziej w porządku i mile widziane, ale niestety kłamstwo nie popłaca. Gdy ktoś pisze w CV, iż zna język angielski na poziomie zaawansowanym, a potrafi się tylko
w tym języku przedstawić, to jest to mocne naginanie rzeczywistości.