
W ostatnich latach rynek beauty przeszedł ogromną transformację, ponieważ rosną oczekiwania klientek, wzrasta konkurencja, a jednocześnie zmienia się rynek pracy. Franczyzobiorcy, którzy prowadzą salony w ramach sieci beauty, stają dziś przed podwójnym wyzwaniem: muszą jednocześnie budować skuteczne zespoły i generować coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Jak zwiększyć rozwój salonu beauty w systemie franczyzowym?
Jako ekspertka od rozwoju ludzi i struktur franczyzowych, od 20 lat wspieram właścicieli i menedżerów salonów beauty. Współpracowałam m.in. z markami DepilConcept, Perfect Look i Bielenda i prowadzę programy rozwojowe dla liderów i zespołów. Na bazie tych doświadczeń przygotowałam kompleksową ofertę wsparcia dla salonów beauty, skoncentrowaną na tym, co dziś najważniejsze:
1. Efektywny zespół to zyskowny salon beauty
Niski poziom zaangażowania, brak współpracy i trudności komunikacyjne – to codzienność wielu salonów. Dlatego tak ważne jest zbudowanie zespołu, który zna swoje mocne strony, potrafi ze sobą współpracować i bierze odpowiedzialność za jakość obsługi klienta.
W ramach warsztatów team building:
- diagnozujemy role zespołowe i styl komunikacji,
- uczymy się rozwiązywać konflikty i wspierać się w trudnych sytuacjach,
- budujemy kulturę współodpowiedzialności za sukces salonu,
- rozwijamy kreatywność i inicjatywę w pracy zespołu.
Efekt, to lepsza atmosfera oraz większa retencja pracowników i realna poprawa jakości obsługi.
2. Sprzedaż z klasą – czyli jak zarabiać więcej, nie będąc nachalnym
Klientki salonów beauty są dziś bardzo świadome i oczekują nie tylko profesjonalnej usługi, ale też partnerskiego podejścia. Dlatego sprzedaż musi być oparta na badaniu potrzeb i budowaniu relacji, a nie na „wciskaniu” pakietów, po to by doprowadzić do rozwoju salonu beauty w systemie franczyzowym.
Podczas szkoleń sprzedażowych uczę:
- jak naturalnie prowadzić rozmowę sprzedażową,
- jak badać potrzeby klientki i dopasować ofertę usług,
- jak budować system poleceń i lojalności,
- jak odpowiadać na reklamacje, by budować zaufanie,
- jak zwiększać wartość koszyka i powracalność klientek.
To szkolenia, które przekładają się na konkretne przychody i zadowolenie klientek.
3. Lider – serce i silnik salonu
Właściciele i menedżerowie salonów często mają ogromną odpowiedzialność, ale niewiele realnego wsparcia. Dlatego stworzyłam program rozwoju liderów w strukturach franczyzowych, który łączy diagnozę kompetencji (Harrison Assessments) z indywidualnym mentoringiem.
W trakcie procesu pracujemy nad:
- skuteczną komunikacją i zarządzaniem zespołem,
- motywowaniem pracowników i prowadzeniem rozmów 1:1,
- analizą wyników salonu i wdrażaniem strategii sprzedażowych,
- mindsetem lidera, odpornością i proaktywnością.
Dzięki temu lider nie tylko „zarządza salonem”, ale aktywnie go rozwija – w sposób mierzalny i długofalowy.
4. Dane, które wspierają rozwój – nie tylko intuicja
Oferuję także wdrożenie systemu Harrison Assessments dla całej sieci lub pojedynczych salonów a jest to narzędzie, które pozwala mierzyć zaangażowanie, potencjał i kompetencje pracowników – i realnie wspiera podejmowanie decyzji HR i biznesowych.
Podsumowanie: rozwój salonu beauty w systemie franczyzowym.
Jeśli jesteś franczyzobiorcą lub zarządzasz salonem beauty i chcesz:
✔ zwiększyć wyniki sprzedaży,
✔ wzmocnić zespół,
✔ rozwinąć siebie jako lidera,
✔ mieć wsparcie oparte na narzędziach i doświadczeniu —
zapraszam do współpracy.
Zespół, który sprzedaje, to Lider, który rozwija. Klient, który wraca.
To nie hasło, to jest strategia, którą możemy wdrożyć w Twoim salonie, by zwiększyć efektywność w swoim salonie beauty.