Cykl nietuzinkowe kobiety otwiera Magda Gessler! Kto był u mnie na szkoleniu, warsztatach czy mentoringu wie, że przywołuję jej przykład dość często 🙂
Wybór kobiet jest czysto subiektywny. Odkrywam różne strony kobiecości w kobietach, które mnie inspirują, które mnie ukształtowały, z których staram się czerpać to, co dla mnie najlepsze.
Więcej artykułów z cyklu znajdziesz tutaj a o mej kobiecej odsłonie tutaj: KOBIETA
Magda Gessler, co tu dużo mówić, jest kobietą nietuzinkową, można ją uwielbiać lub równie silnie nienawidzić za jej bezpośredniość, brawurę i niekonwencjonalne metody pracy.
Także, można i lubić i nie cierpieć, za to na pewno nie można jej odmówić, że podstawowe elementy jej taktyki są na tyle uniwersalne, by zastosować je w każdym biznesie, w którym chcemy odnieść sukces. Ja tak na pewno uważam.
TAKTYKA NR 1
Bądź prawdziwa/prawdziwy – obronisz się tylko swoją autentycznością. Czegoś nie umiesz – powiedz. Nie bądź fałszywy, nie udawaj kogoś innego, niż jesteś, bo wykryję to ja, wykryją to klienci. Wszyscy nie cierpimy oszustów. A jeśli nie wiesz kim jesteś, to spróbuj to odkryć, zweryfikować.
TAKTYKA NR 2
Wszędzie musi być czysto – musi być czysto wszędzie, w każdym pomieszczeniu. Sufity, podłogi, pod stołem, na szafie. Jeśli to potraktować metaforycznie i odnieść do naszego wnętrza, to będzie oznaczać, że wewnętrzne uporządkowanie, to gwarant sukcesu zawodowego.
TAKTYKA NR 3
Tylko dobre produkty – Magda zachęca do korzystania z lokalnych źródeł pozyskiwania produktów do restauracji w których przeprowadza rewolucję. Uniwersalna prawda tej taktyki jest jednoznaczna – nie wciskaj klientowi bubla, polecaj tylko sprawdzone opcje, nie zajmuj się tym, na czym się nie znasz.
Zawsze sprawdź, doucz się, przećwicz.
TAKTYKA NR 4
Daj coś od siebie – miło jak klientowi, który czeka podamy coś na przeczekanie oczekiwania 🙂 to równie dobrze może być uśmiech, miłe słowo, Twoje obecność, darmowa próbka. Tak po prostu, bez żadnych oczekiwań. To niewiele kosztuje a daje wiele.